sortering & prioritering

God morgon!

Gick upp extra tidigt idag trots att jag egentligen brukar ha sovmorgon på måndagar. Kände att jag har alldeles för mycket att ta tag i just nu, sovmornar får vänta lite...

Just nu har jag så mycket runt mig och i huvudet att jag inte längre kan sortera och prioritera rätt saker. Istället för att beta av saker en i taget blir jag helt slut och slänger mig bara i soffan vid TV och får ångest över allt jag borde göra. Känner ni igen er? Känns inte alls bra så nu ska jag försöka sortera upp allt, beta av och bli klar. Jag har ett jättebra tips som jag brukar använda mig av under jobbiga veckor, med deadlines, jobbluncher och mycket plugg. Tipset kommer egentligen från min svärmor och ni ska få höra det här om en stund.
Nu ska jag fortsätta läsa matte en stund innan jag ska ut och möta upp en vän på torget.


Igår kunde man sitta på balkongen långt in på kvällen, vi hade till och med premiärgrillning hemma. Underbart!