Att höra hemma...

Jag har jobbat helg! Mitt jobb är stressigt men ofta helmysigt. Jag är så tacksam att jag just nu har det jobb jag har. Att jobba med männiksor som är utsatta på olika sätt och ser mig som deras enda trygghet i olika situationer gör mig ödmjuk. En viktig egenskap för mig.
Att jag jobbat helg innebär hur som helst att jag är ledig idag. Har precis avslutat lite planeringsjobb och ska läsa en stund innan jag tar tag i ett nytt projekt jag precis påbörjat. Projekt, deadline, möten, to-do list med mera var ofta använda och viktiga ord i mitt liv för bara några månader sedan. Nu känns de nästan helt obekanta, jag vet inte vad dem innebär längre. Det är konstigt hur fort saker kan förändras, och hur fort man glömmer eller vänjer sig vid nytt. Så jag uttalar det lite försiktigt och tyst för mig själv än så länge..- projekt., nytt projekt...♥ Det är ibland himla läskigt och osäkert men jag känner att någonstans där, mellan kreativitetsflöde, projekt och deadlines, där hör jag hemma. Eller gissar jag bara. vad vet jag?