I väntans tider!

Ja ni läste rätt! Fast inte den typen av väntan kanske...
Jag har fått ett nytt jobb! Äntligen efter två månader som vikarie, ska jag nu mera ställas inför nya utmaningar på en helt ny marknad. Eller ja kanske inte helt ny för mig eftersom att jag tidigare varit företagare(eller är rättare sagt), och kan en hel del om ekonom redan. Nu är jag i alla fall från sjuksyrrakläderna till en preson som ska jobba med redovisning och bära kavaj på heltid! Företaget är stort och erfarenheten lång. Jag är nervös, vill göra ett gott intryck.. Men det ska nog gå bra, det gäller att satsa lite! Går det inte bra på jobbet kan jag i alla fall trösta mig med att jag måste köpa en helt ny garderob, innehållande kostymbyxor och söta knytblusar^^ Bara det är bra!
Jag börjar första April och har en hel del förberedelser att göra fram tills dess. Tillexempel måste jag läsa på lite om mina arbetsuppgifter, lära mig att löneförhandla och se mitt eget värde, skriva avtal och drömma vidare om att det kommer gå bättre en bra, förstås!