Den äckliga förvrängda bilden av oss själva!

Läste ni också Megan Fox`s tweet igår, delad på Facebook. "Idag innebär det mer drama att förlora sin mobiltelefon en att förlora sin oskuld"
 
Visste ni att de finns sajter där ute där man kan hitta någon att vara otrogen med? För dem som söker spänning i sitt förhållande.
 
Det här är ett sorligt sätt att se på människan!
Trots allt prat om ego och att egoboosta oss själva idag så är det just det som är problemet, att vi har så dålig självbild, att vi ser så lågt på oss själva och de människor vi lever med. Hur kan man se ner på sig själv på ett sådant sätt att det blir en större skräll i ens liv när prylar försvinner framför när man förlorar något man aldrig kan få igen och aldrig ge till någon annan, om man nu skulle ångra sig..Hur kan prylar ha högre stånd än du själv i ditt liv?!
Hur kan man uppmana människan  till otrohet? Jag brukar tänka på en vers när jag funderar över just otrohet. "Kan man ha brinnande kol i vecken på sin mantel utan att kläderna tar eld" Alltså kan man flörta hej vilt, leka med elden utan att det går överstyr? Jag tror det är mycket svårt med tanke på vad vi har för syn på föhållanden och trohet i det här samhället.
Jag har fått lära mig att se bättre på mig själv en såhär! Det betyder inte att jag tror att jag kan, klarar av eller vet allt. Det betyder bara att jag är medveten om mitt egena värde. Jag skulle aldrig dela med mig av mig själv, det finaste jag har till vem som helst! Det är nämligen bara en som förtjänar det. Jag skulle aldrig äventyra min relation för spänningen skull, eller ännu värre få för mig att den typen av spänning kan vara nyttig för oss. Ja det finns faktiskt dem som hävdar det(?!) Nej en stark relation byggs på olikheter som flätas samman, att man ser sig själva som ett team. Ett team och ett förbund där ingen annan kommer in! 
 
Det finns en anledning till att jag är nykterist, att jag inte läser blaskor som Vecko Revyn och Cosmo. Jag vill helt enkelt inte fylla mig själv med skräp. Skit in ger skit ut! Jag vill aldrig mer dricka för risken att inte vara vid mitt sinnes fulla tillståd och förstöra eller såra någon jag har kär. Vissa saker går faktiskt inte att reparera, otrohet är en av dem.
Jag vill inte läsa dåliga blaskor där vi uppmanas att lära oss männen riktiga språk, "vad de egentligen menar när de säger", Jag vill inte lära mig 10 bästa tipsen för att fånga killen jag vill ha på krogen. Jag vill inte! Jag sätter ner foten, säger nej och lämnar den här skiten bakom mig!
 
Jag vet att jag förtjänar mer en så här, precis som du gör...

Kommentera här: