Kontraster

Idag har jag haft möten i fem timmar i sträck. Igår låg jag i soffan och klämde fem avsnitt av Solsidan medan jag åt choklad. Kontraster. Livet är fyllt av kontraster och det är det som gör det så bra.
En fin kontrast till den här veckan som är fylld av jobb, möten och sena kvällar skulle vara att få vakna i sommarhuset. I sommarhuset är allt lugnt och stilla, i alla fall för det mesta! Ibland är det ju grillfester eller hundra fåglar som skränar och väsnas medan de flyger över ängen.
Jag skulle börja dagen med höstpromenad i skogen i mina blommiga stövlar, med tjock kappa och bitande kyla i kinderna. Det är så härligt att få komma in då igen. Efter en lång höstpromenad vill jag göra varmchoklad med grädde och tända i öppna spisen. Det sprakar så hemtrevligt och fridfullt att jag inte vill göra annat än att lägga mig på sofflocket och lyssna. Kanske läser jag en bok under tiden men förmodligen inte. Sen vill jag ha tid också! Tid till allt som faller andan på. Måla fint med färg, skriva långa noveller om kärlek, ond bråd död och om hur livet var förr eller hur livet på månen kan te sig en vanlig höstdag. Inspiration kan komma från allt och ingenting. Men min kommer ofta från det här. Tänk att få göra bara precis vad man vill för en tid. Det och inget annat. 
 
 
Bilder/Frökenfilantrop - Vid vårt sommarhus
 

Kommentarer:

1 Queen of Kammebornia:

Det låter ljuvligt att få komma till sommarhuset!

Kommentera här: