Iste

 
 
I somras satt jag ute i trädgård tillsammans med fin vän och drack isvatten med skivad gurka och jordgubbar vi plockat själva direkt ur landet. Det var fint det. Under Midsommarhelgen vaknade jag i föräldrahemmet och en kopp varmt te fick följa med ut i trädgården. Att det dessutom serverades i världsfina glasmuggar var inte heller helt fel. Jag älskar alla årstider. De har alla sin egna charm men jag kommer sakna sommaren tills den är här igen. Så är det! 
Igår gick jag mest hemma för mig själv hela dagen. Puffade kuddar, bakade muffins och pysslade i blomkrukor. Sen gjorde jag iste också! Lät kyla kvällsron som var kvar sedan frukosten. Blandade försynt i lite socker och hade i några iskuber. Serverades i högt glas och intogs liggandes i soffan försjunken i en bra bok. 
 
 

Kommentarer:

1 Queen of Kammebornia:

Så ljuvligt! Jag skrev om iste häromdagen också :) Hoppas du får en fin vecka!

2 Ina den Fina:

Det låtter ytterst angenämt! Kram

Kommentera här: