Kärleken till att bevara betydelsefulla ögonblick dör aldrig ifrån mig

 

Jag har alltid varit kreativ av mig. Målat, skissat, fotat, sytt en del, skrivit mycket osv. Jag älskar att skapa helt enkelt. När jag var ungefär sjutton arton år startade jag mitt företag JKcosmetics. En webshop med smink. Inför lansering av hemsidan skulle produkter fotas, hemsida byggas upp och någon skulle stå modell för sminket förstås. Det blev massor av fotande i olika former och det var här jag upptäckte min enorma kärlek till fotografering! Nu mer älskar jag att fota! Stilleben, blommor, natur, människor, mina husdjur, mig själv, kläder ja allt! Det är underbart att kunna bevara minnen, särskilda stunder och alla festligheter jag upplever.

Det började som sagt med att jag skulle fotade min syster till företagets hemsida och sedan den dagen är jag helt fast alltså. Nu mer fotar jag dagligen och har fotat allt möjligt från bröllop(både själv och som assistent) till djur och diverse stilleben. När syrran stod modell hade jag endast en liten kompaktkamera att tillgå, inget redigeringsprogram och smink/rekvisita experimenterade vi fram helt själva utan hjälp av någon. De är inga vrålsnygga bilder (även om modellen är det) men jag blir fortfarande stolt och nöjd när jag tittar på dessa bilder idag. Duktiga drivna tjejer kan det inte bli för mycket av! I sommar ska jag pröva att fota min allra käraste syster igen på en mer seriös nivå, tänk vad roligt att se hur mycket bättre det kommer bli då! Idag har jag både mer erfarenhet av foto i sig, av redigeringsprogram och jag kan dessutom instruera modellen ifråga på ett helt annat sätt.

Kärleken till att bevara betydelsefulla ögonblick dör aldrig ifrån mig.  

 

 
 

Kommentera här: