Hösten är mitt Nyår

Jag tänker att jag borde sätta mig ner snart och skriva ner mina mål och riktlinjer inför hösten och resten av året. Hösten är som nyår för mig. Det är då det händer. Det är då jag vill köpa ny kalender, nya anteckningsblock, pröva nya saker och starta nya projekt. Det är då jag känner ork och lust att utmanas och växa. Eller jag känner inte bara ork och lust, jag känner en enorm pepp att börja om på nytt. Få en nystart! En månad av ledig tid i sommarvärme har gjort sitt. 

Jag är till 99 % säker på att det kommande året sveper förbi i ett rasande tempo. Det kommer vara över på nolltid! Jag börjar skolan i slutet av augusti och är klar sista maj, det är inte jättelänge. Två terminer Folkhögskola. Två terminer av ett helt nytt liv känns det som ibland. Jag ska ju inte bara vara ledig från mitt jobb ett helt år och plugga istället utan faktiskt bo på en helt annan ort och tillsammans med någon annan än Jesper. Det känns märkligt såklart men samtidigt ser jag så himla mycket fram emot det här året. På ett eller flera sätt kommer jag förändras och utvecklas, det är vad jag tror.

Och precis just av den anledningen vill jag redan nu skriva ner mina mål och riktlinjer inför nästkommande år. Både på det privata och det karriärsinriktade/-sociala planet. Kanske kommer jag sträva efter precis samma mål när det här året är slut, kanske är målen helt nya. Tiden får utvisa svaret.

 

 

Kommentarer:

1 Linn:

Känner så väl igen känslan. Ibland undrar jag om det är de många skolåren och det faktum att en ny årskurs börjar på just hösten, och inte i januari, som gör att det är den här tiden på året som känns som allra mest ny.

Vilket spännande år du har framför dig! Det är spännande att tänka på allt som kan ske, tanken dyker upp "var är jag - vem är jag - om ett år från nu?". Inte helt och hållet densamma, i alla fall, den saken är säker.

Skönt att stanna upp och reflektera och staka ut målen. En skål (med dagens första tekopp) för hösten!

Svar: Skål Linn! Ser ut som vi båda har en mycket spännande höst framför oss. Ser fram emot att få följa med i ditt "nya" liv och dina nya vägar via bloggen. Kram
Frökenfilantrop

2 Cecilia Bergman:

Känner precis igen mig i nyårskänslan inför hösten! Jag är också tjänstledig för plugg och man vet att tiden rusar snabbt så det gäller att hänga med för att få ut mest möjliga av den. Lycka till med dina mål!

Svar: Tack! Åh så spännande med skola för dig med. Lycka till med dina studier =)
Frökenfilantrop

3 Clara:

Så fin bild!

4 Clara:

Så fin bild!

Svar: Tack! =)
Frökenfilantrop

5 classica.blogg.se:

riktigt läcker bild.

Svar: Tack! =)
Frökenfilantrop

Kommentera här: