I hemmets trygga vrå

 

 

Något av det roligaste med att komma hem till människor för första gången är att man genom inredningen kan se lite vad det är för typ av person/er som bor där. Det tycker jag är spännande! Ta hemma hos mig till exempel, där är det fullt med böcker i hyllorna och på sängborden ligger högar med olästa och halvlästa böcker. I vardagsrummet har vi en skänk där jag radat upp flera nummer av mina favortittidningar som jag gärna läser i flera gånger om(den ena trycks inte ens längre) Vi är ett läsande hem och det syns att vi älskar böcker och läsning på vår inredning. Jag älskar dessutom att måla och skriva vilket märks på mitt röriga skrivbord där det finns mängder av pennor i olika tjocklekar, skrivblock och ett stort stafli med halvfärdiga tavlor i.

 

Min mamma är duktig på det mesta inom kategorierna bakning, pyssel och blommor mm(det mesta inom kreativitet liksom)Och mycket riktigt växer där mängder av prunkande blommor i varje hörn och det doftar ofta av nybakat eller mat när jag kommer och hälsar på. Vad vi väljer att omge oss själva med i hemmet symboliserar en del av vilka vi är! Inte så konstigt alls egentligen om man tänker efter. Vem vill inte omge sig själv med de saker man tycker allra bäst om? Jag tror det är bra att göra just det. Det skapar glädje i själen och ro i sinnet tror jag.

 

 


Så här på vårkanten blir jag dessutom extra sugen på vackra perlagoner och videkvistar att förgylla inredningen med hemma. Vide trivs bäst om de får sitta på långa stjälkar i iskallt vatten. Mina kvistar har hållt flera veckor nu! Tycker de sitter extra fint i en gammal mjölkflaska eller varför inte i min nya gula ballongvas jag fyndat på loppis för 45 kronor. Inte helt fel inte  

 
 

Kommentera här: