Hello Cupcake!

Ljust ute, äntligen säger jag bara. Äntligen är dagarna lite längre och energinivån lite högre! Aldrig tidigare har jag längtat så mycket efter ljusare tider som efter denna vinter. Att gå upp när det är kolsvart och komma hem när det är näst intill kolsvart igen har gjort mig totalt orkeslös och oinspirerad. Men nu när ljuset är tillbaka gör jag mitt bästa för att komma igen jag med såklart. Jag grundade rejält i veckan med att investera i en riktigt bra kokbok, nämligen Hello Cupcake av bakproffset Leila Lindholm! Jag behövde inte baka ett endaste dugg själv för att känna mig nöjd med min prestation. Bara att bläddra i boken och titta på alla fantastiskt fina bilder av bakverk dög fint för mig. Fast såklart blev följden även den att jag själv fick en enorm längtan efter att baka jag med. Inte så mycket av varan att knåda deg och mala mandel direkt, utan det är mer det där finliret jag är sugen på nu. Dagen idag har till exempel gått åt till att läsa otaliga recept på bra frosting och topping till muffins och tekniker på hur man får en perfekt knorr( eller swirl som det så fint kallas)med spritsen. Mycket givande sida i ämnet är förresten denna donna. Dessutom kände jag akut tvång att investera i massor av vackra pappformar, mumsiga strösel och diverse annat pynt och plotter. Allt samman ätbart förstås!  

 

 
 
En fin burk i glas att förvara alla vackra formar i hittade jag på loppis i stan. 35 kronor fick jag ge för den. Burken står framme i ett öppet skåp i köket. Ingen meningen med att gömma något så fint tycker jag. Samma rätt att vara framme och synas som en vacker tavla har typ!
 
 
Pynt har införskaffats lite här och där. Det finns dessutom massor av webshops på nätet som säljer hur mycket fint pynt som helst. Fast rätt dyrt kan det faktiskt vara, tyvärr. Som tur är har jag ett jättebra tips för att råda bot på just det problemet! Men det får jag visa er en annan gång.
 
 
 
Jag sa ju att boken var smäck med vackra bilder! Läs ( eller titta) den och ni är förtjusta i bakning innehållande pynt och plotter precis som jag är försjutton! 
 

Kommentera här: