Syjunta

För ett par veckor sedan förvandlades matsalen hemma hos mina föräldrar till pysselrum! Mormor kom med symaskin och andra tillbehör, jag med tyger och innerkuddar och mamma skulle sy om sina gardiner i köket. Under julen har vi haft röda kuddar i soffan och de blev jag alldeles fasligt trött på nu när vårljuset börjat komma tillbaka. Så det behövdes heltklart nya färgsprakade saker att fylla soffa och säng med och när jag tidigare i veckan kommit över båda vackra tyger och innerkuddar i dun billigt var saken klar. Här skulle det sys!

 

 

 

Alldeles perfekt att mötas upp och sy tillsammans. Det blir det roligare förstås men också bra för mig som behövde låna både symaskin och expertis av äldre generationen. Min mormor kan sy allt vad jag ber om! Och hon ska lära mig allt hon kan någon dag när vi får tid. Det blir trevligt det.

 

 

Jag sydde kuddar med både volang och mönstermatchning. Inte det lättaste att börja med kanske men det blev alldeles förträffligt bra faktiskt!  

Kommentera här: