En sommarkväll i Juli

Jag har varit så himla trött nu i ett par veckor och helgen var inget undantag. I lördags sov jag till halv tolv på dagen(!), tretton timmar allt som allt! Inte klokt. Tror inte jag gjort det sen jag var typ fjorton sa jag till Jeppe så fort jag vaknat, han påpekade dock att det bara är några månader sen sist. Det har jag absolut inget minne av och jag är fortfarande inte helt säker på att jag tror honom...

Hur som helst, medan lördagen flöt på låg vi i soffan och åt pannkaksbrunch och kollade på nya favoritserien Twin peaks. Förstrött och fridfullt. Någon gång på eftermiddagen fick vi dock nog av slöhet och följde med våra vänner ut på båttur!  

 

 

En kväll på sjön är hur härligt som helst. Alldeles tyst och lugnt. Bara några fåglar som sjunger och ljudet av åror när de slår mot och bryter den annars helt stilla vattenytan. Skogen som omger sjön är magisk i kvällsljus. Ser både läskig och trösterik ut.  

 

 
 
Min fångst! Jag fick två abborrar men släppte tillbaka båda. Ingen av dem blev skadad av kroken och kunde lugnt simma vidare. Ja jag tycker det är både roligt och fridfullt att fiska, men vill helst inte ha något på kroken! :-)))))  
 
 
 
 
Vi stannade till vid lämpligt ställe, band fast båten och tände grillen. Mat smakar alltid som bäst ute i naturen!
 
 
 
Kvällarna är verkligen helt magiskt fina just nu! Solen gick inte ner förrän efter tio och först då packade vi ihop våra saker och rodde hemåt igen.

Det var den lördagen. Ganska så bra tycker jag. 

 

Kommentarer:

1 sandra:

Nej men va mysigt det ser ut!!

Svar: Det var det också =)
your cup of tea

2 Malin Aurora:

Åh så vackert!

Kommentera här: