Köpenhamntips?

 

Sådär ja! Nu är jag tillbaka efter en skön helg vi våra kompisars sommarstuga. Jag har inte rört varken telefonen, mejlen eller slösurfat facebook på över 48 timmar. Otroligt skönt faktiskt. Just nu sitter jag åter på kontoret( vilket inte känns ett dugg jobbigt med tanke på att jag har endast två ynka dagar kvar innan jag går på semester )! Hjälp så skönt det ska bli! Två ynka dagar till semestern stundar och bara tre dagar tills jag och Jesper åker till Köpenhamn för lite semester ihop. Jeppe sa här om veckan att en helg i Köpenhamn vore ett utmärkt sätt att fira avslutet på hans och början på min semester. Jag var inte sen att hålla med så dit bär det av så fort jag är klar på jobbet.

Jag har inte varit i Köpenhamn på säker mer än tio år och planen där är att vi ska skippa så mycket av de typiska turiststråken i så stor utsträckning som möjligt (Alltså inget tivoli och inget strosande mitt i centrum). Där emot vill jag väldigt gärna besöka fristaden Christiania så det gör vi samma dag som vi anländer. Vi tänker sedan att vi ska bo på något flott hotell mitt i smeten och den andra dagen strosa runt i Nörreport, typ fika på Kafé Kys och kolla på färgglad dansk arkitektur.

Är det någon av er som varit i Christiania? Vad tyckte ni? Har ni några andra roliga Köpenhamntips till oss så får ni jättegärna dela med er! Tack på förhand.

Kommentarer:

1 Queen of Kammebornia:

Vad härligt! Jag älskar Köpenhamn men det var så länge sedan jag var där så några aktuella tips har jag tyvärr inte. Stor kram!

Svar: Nej men det gör inget. Det är minst lika trevligt att du kikar in och säger hej =) Njut i sommarvärmen!Kram
Frökenfilantrop

2 Lisa:

Är malmöbo så har varit i Köpenhamn en hel del, men gjorde ändå nåt turistigt häromåret: åkte kanalbåt. Ett bra sätt att se Köpenhamn på faktiskt, speciellt Christianshavn. Finns många trevliga krogar där. Om det blir riktigt varmt kan ni åka och bada, Islands Brygge tex. Och på Kastrup ligger Den blå planet, nybyggt akvarium som lär vara häftigt!

Svar: Åh tack så himla mycket för bra tips! Särskilt det där med kanalbåt låter härligt. =)
Frökenfilantrop

Kommentera här: