Länkkärlek i sommarvärmen

Solen skiner fint på oss idag med ser jag och som om inte det vore nog har vi dessutom förträffliga helgplaner! Vi är bjudna på skön helg i våra kompisars sommarstuga. Bland annat ska vi bada tunna, äta trerätters ( han är kock ), bada i sjön, sova i gäststuga och bara ha de alldeles för bra. Ska bli himla härligt efter en seg och långdragen arbetsvecka. Något annat som är himla härligt är de här två bloggtipsen jag tänkte dela med mig av till er. Visserligen nytillkomna i min länklista men så bra att de snabbt kröp upp bland favoriterna! Läs & njut

 

Jenniferstroud

Jennifer är psykologistudent i Skottland och tidernas bästa sconesbagare som hon själv beskriver det. Hon skriver både modigt, klokt och igenkännande. Och dessutom tar hon helt fantastiska bilder! Både på sig själv och på naturen runt om kring henne. Hon delar frikostigt med sig av vackra bilder och texter från landet och staden där hon bor och studerar! ( Ni kommer bli sugna på att flytta till Skottland ni med jag lovar ). In och läs och ta del av denna fantastiska tjej som till råga på allt även har världens snyggaste klädstil. 

 

 

AbeautifulMess

AbeautifulMess skrivs av systrarna Elsie & Emma. Bloggen är fullspäckad med rolig inrening, bra stylingtips, god matlagning och DIY. Som tjejerna beskriver det själva tror de att allt det goda livet har att erbjuda går att få till hemma i sitt egna hem. Jag älskar den här bloggen! Elsie & Emma är otroligt kreativa och delar frikostigt med sig av sina roliga liv som egna företagare, författare och tjaa professionella pysslare kanske en kan säga. Till bloggen finns det dessutom en app ( med samma namn ) som handlar om bildredigering. Jag har den själv och den är riktigt bra!

 

 
* Bilderna är lånade från tjejernas respektive bloggar *

Kommentarer:

1 Cecilia Bergman:

Tack för tipsen :0)

2 Linn:

ABM är en riktig favorit! Jennifer Strouds blogg var längesedan jag besökte nu, klickade in mig och kände inspirationen flöda. Finfina bloggar båda två. Det är så roligt med bloggvärlden och all pepp och inspiration den ger. Och är det inte fantastiskt egentligen att så många människor uttrycker sig i ord och bild? Så mycket kreativitet som spritter omrking, liksom!

Kramar

Svar: Ja jag vet! Blir alldeles glad när jag tänker på alla tips och all pepp och hjälp jag fått genom bloggen. Försöker så gott jag kan att ge vidare till dem jag i min tur läser! När jag hittar riktigt fina, glada, snälla och kreativa bloggar blir jag alltid lika förvånad att det faktiskt finns dem som väljer att driva skitbloggar med bara skvaller, provocation och taskigheter istället. Så dumt när en kan göra något bra av detta fantastiska forum istället! =) Sprida lite glädje och ljus liksom!
Kram
Frökenfilantrop

Kommentera här: