Roadtrip

 

Veckorna bara rasar iväg! Jag har inte riktigt hunnit avsluta allt summans på jobbfronten ännu och snart är det dags att börja förbereda mig inför hösten. Emellanåt känns det lite stressande och semester är mer en efterlängtat i nuläget. I nuläget sitter jag på kontoret och kör sista rycket innan helgen. Jag har tänkt mig att slutar redan klockan elva idag och ska fixa några ärenden på stan innan jag tillsammans med ett helt gäng vänner ska bila ner till Göteborg i eftermiddag. Så himla skönt att komma bort och ha lite roligt! Vi var i Göteborg för inte alls många veckor sedan men jag gillar verkligen den staden. Känns lite som en småstad fast den är en storstad på något vis. 

Kommentarer:

1 Victoria:

Ett något sent svar, men bättre sent än aldrig (även om det borde vara "bättre i tid än sent"): du hade frågat lite om vilka pennor jag använder samt block.

Jag använder mig av promarkers - och jag fullkomligt älskar dem! Funderar faktiskt på att testa tria markers de ska ju vara snarlika med pro markers men jag tror att det finns ett bredare sortiment av tria. I vilket fall som helst, ;) ,
så hade jag också väldigt svårt med att hitta ett riktigt bra papper till mina pennor, jag använde länge Letrasets egna block men tyckte inte att det gjorde pennorna rättvisa - allt för ofta fick illustrationerna tuschsträck som var väldigt tydliga. Vilket var något som jag verkligen inte gillade.

Jag kom i kontakt med Jenny Karlsson (barnboksillustratör som använder sig av promarkers) och hon rekommenderade Cansons 1557 Dessin. Och, oh!!, vilket underbart papper. Mycket, mycket bättre. Är så förälskat i det och skulle aldrig vilja byta!

Så, jag ber om ursäkt för mitt långa svar, men hoppas att jag kunde vara till lite hjälp!

Stor kram och hoppas att allting löser sig på pappersfronten :)

Svar: Tack så hemskt mycket för svar! ( gör inte ett dugg att det blev lite sent ;-)) Blir väldigt sugen på att pröva både pappret och pennorna tri nu. Pappret ska jag beställa omgående. Jag saknar att måla med mina promarkers men det bli liksom inte av när jag vet att resultatet inte blir rättvist på de papper jag hittills använt mig av. Tack igen för tips! =)

Allt gott! // Johanna
your cup of tea

Kommentera här: