Svart katt

Sen vi storstädade och möblerade om här hemma har vi fått så otroligt fint och hemtrevligt! Det är en frid att komma hem efter en lång dag och mötas av ett hem där allt står på sin plats. Istället för ett kaos som rodde tidigare menar jag. Jag har på senaste tiden haft otroligt svårt att vara kreativ hemma. Fast det är inte så konstigt för inga av alla de bra idéer jag kom på orkade jag ta tag i och göra något av när vårt hem var så otroligt stökigt och rörigt. Fanns alltid något som var viktigare att ta tag i. Dessutom är det svårt att vara kreativ om alla redskap du behöver för att skapa är undanstuvade i lådor och kartonger. Som mina var. Jag hade alla penslar, mitt staffli, olika tyger osv i flyttkartonger fortfarande. Nu har det mesta packats upp och sorterats någorlunda.

 

Mitt allra bästa tips för att hålla kreativiteten vid liv är förresten att inte städa undan dina redskap allt för väl. Det ska inte vara jobbigt att skapa! Nu mer står mitt staffli uppställt framför ett av våra soligaste fönster och både penslar och färg finns i närmsta låda. Jag ser det var eviga dag och blir allt som ofta sugen på att sätta igång och måla något! Och har en både tur och lite tid en vanlig måndagskväll kan det till exempel bli konturer av en svart katt som tittar ut genom ett fönster!

 

 
 
 

Ja jag vet. Det ligger varken precision eller talang bakom bilden, men det viktigaste efter ett så här långt uppehåll var inte att göra något riktig bra. Utan bara att göra något. Och det gjorde jag ju! Enkel men tillfredsställande.  

Kommentera här: