Morgonstund (har olika) guld i mun

God morgon på er!

Efter endast en fyra timmars lång nattsömn gick jag, relativt trött upp samtidigt som solen för att ta tåget ner till Göteborg idag. Jag älskar att åka tåg men gör det inte speciellt ofta. Jag har väl oftast inte haft någon anledning men mest beror det nog på att jag är bekväm av mig. Jag trivs hemma helt enkelt. Är en riktig vardagsknarkare och en person som hellre sitter och tänker tillbaka på riktigt roliga fester än går på nya. Inte tråkig men lite bekväm som sagt. Frukost hemma är alltid bättre än frukostboxen på tåget och färskmalet bryggkaffe smakar bättre hemma i porslinskopp på solig balkong än vad det gör i pappmugg på perrong. Bekvämligheten finns hemma för mig, men visst finns det en tjusning i att vara på väg någonstans också. För även om jag kan vara både bekväm och hemmakär älskar jag känslorna längtan och förväntan. Jag gillar att ha saker att se fram emot! Nu ser jag fram emot en helg av god mat, bra musik, rolig shopping och kvällspromenader på nya platser. Fint helt enkelt.

 

 

Igår firade jag sista frukosten hemma på ett par dagar med vår nya juciepress. En fin och rostfri historia från AndersPetter. Roligare än de där små pressarna i plast alla hade på 90-talet.  

 

 

Jag hade tur och hitta några apelsiner som fortfarande var mjälla och goda i smaken. Trots att det inte är säsong och skalet på frukten var både skrumpet och lite blaskigt i färgen. En ska inte låta sig luras av vad ögat ser!  

 

 

God-morgon koppen fick Jesper av mig i födelsedagspresent under vårt första år ihop. När en som jag är bekväm gillar en ofta rutin också. Rutin så som att Jesper varje morgon dricker ur sin glas godmorgon kopp och jag i min morgonkopp med skira blommor på.

 

Sugrören i tjockt papp köpte jag på Lagerhouse. Sugrör gör det hela lite festligare tycke jag!

 

 

Kommentera här: