Ptsss…Ett tips( eller fler ) , kolla länklistan

Jag är mycket för det här med länkkärlek oss bloggare emellan! Tycker det är så himla roligt och givande att sprida inlägg som jag tycker är extra läsvärda på ett eller annat sätt och som någon annan än jag för en gång skull skrivit. Igår kväll uppdaterade jag min läklista en aning. En del föll bort och medan nya favoriter kom till. In och kika!

Här nedan följer dessutom länkar till några specifika inlägg jag tycker är särskilt läsvärda (och tänkvärda)

Varsågod & njut av bra läsning (eller förbannade, begrundande och bedrövade eller vad ni nu blir)

 

Nanna Johansson skriver om sommarens skönhetstips! Mosa en avocado och lägg den i håret. Blanda en egen ansiktsmask av senapsfrön, fiskleverolja och T-röd. Stryk i cirkelrörelser över kinder och….

 

Underbara Clara skriver om organisationer nära cancer och hennes egna erfareheter. Stort grattis till alla gymnasiekids som tar studenten i dagarna! Jag minns min egen student med vemod för mamma hade precis påbörjat sin cellgiftsbehandling mot….

 

En blommig tekopp skriver bra och viktigt om konst och porr, eller gränsen där emellan rättare sagt. Jo, jag tänkte bara. En del har ju varit lite svårflirtade med det här att American Apparel använder sig av sexistisk reklam. Jag….

 

Nina Åkestam skriver intressant om att pålysa andras skönhet och andra förolämpningar. Tell her she’s beautiful. Eventually, advertising and media will try to convince her otherwise. Så löd en punkt på en FB-delad lista över saker som pappor bör göra för sina döttrar för att…

 

 

 

• Kategori: Tips till er!Taggar: En blommig tekopp, Nanna Johansson, Nina Åkestam, Underbaraclara; • Kommentarer (0)

Kommentera här: