fotoutmaning | SJUNDE MAJ | drömmar

En dröm som i inre synbilder och fantasier under sömnens gång

Att drömma som i att fantisera, svärma och bygga luftslott. Fly vår verklighet för att för en stund vara någon annanstans

Flera drömmar som i många goda kakor gjorda på massor av smör och socker!

 

Ja till och med ordet dröm/-drömma är diffust och kan betyda lite olika saker beroende på sammanhang och tillstånd. Och beroende på vem man frågar förstås!

 

Jag är en drömmande människa. Sett ur perspektiv gillar jag att människan är utrustad med förmågan att fly vår egna verklighet ibland. Vissa behöver det mer än andra men vi alla behöver det någon gång. Drömmar manar på vår motivationskraft. Drömmar hjälper oss framåt! Att drömma hjälper oss att aldrig riktigt förlora hoppet, trots att allt ibland känns svart, svårt och tungt. Ja jag tror ni förstår vilken typ av drömskt tillstånd jag pratar om här, det som inte är sovande, eller något man äter för den delen heller...Jag drömmer som sagt mycket, har alltid gjort. Både i stort och smått. Jag drömmer och fantiserar om hur mina och Jeppes barn kommer se ut, vilket klänning jag kommer bära på vårt bröllop. Jag drömmer och fantiserar om att bli klar med all renovering, börja plugga igen och träffa massor av roliga människor och uppleva livets äventyr! Jag bygger luftslott kring en verklighet och vardag där jag har mitt drömjobb, mitt drömhem, min drömfamilj och där jag är min drömbild av mig själv! Ja ni hör ju, att drömma och bygga luftslott är inte alltid sunt. Inte alltid något som manar till sund kämparglöd och hoppfullhet. Ibland påvisar vårt drömmande bara allt vi saknar och tror oss vilja ha/-behöva för att bli lyckliga/-lyckligare. Ett ouppnåeligt (definitiv)tillstånd.

Jag vill fortsätta drömma! Drömma om stora saker och svärma lite över livet liksom men på ett sunt sätt. Jag vill inte bygga luftslott, inte gå från drömsk hoppfullhet till osund lyckohets. Som med allt annat i livet vill jag jobba på att hålla balansen där emellan. Inte trilla över åt något håll, inte låta drömmar ta för stor plats. Inte heller för liten plats. Att hitta lugnet och friden där emellan, det är vad jag drömmer om....

 

Hur tänker ni kring drömmande och verklighets flykt? Är det sunt/-osunt? Är ni också drömmande människor eller sådana som alltid ser verkligheten i vitögat? 

 

 

1. Snapshots | 2. Liten | 3. Hjärta | 4. Ett plagg | 5. Sovrum | 6. Ett tips! | 7. Drömmar | 8. Nära | 9. Om jag vore en färg | 10. Lunch | 11. Mina blogg-tips! | 12. Som liten | 13. Kvällen | 14. Rofyllt | 15. Kök | 16. Pasteller | 17. Min kära vän | 18. Morgonljus | 19. Minns | 20. Nära hjärtat | 21. Under mina fotsulor | 22. Familjen | 23. Från min soffa | 24. I blom | 25. På min tallrik | 26. När ingen ser | 27. Porslin | 28. Förälskelse | 29. Ballong | 30. I framtiden | 31. Här är jag! |

 

Kommentarer:

1 Christina:

Så vackert du skriver om drömmar, precis vad jag behövde läsa idag. Tack!
Ha en fortsatt fin drömdag :)
Kram Christina

Svar: Åh tack själv! Vad glad jag blir :-) precis vad jag behöver idag ;-)
Ha en fin dag du med! KRAM
your cup of tea

Kommentera här: