Överraskningar, konserter och chokladkoppar

Jag älskar äventyr! Älskar att resa iväg, älskar att se och uppleva nya saker. Dock är det få saker som faktiskt går upp emot att vakna i sin egna mjuka säng. Vilken rolig helg jag haft! Resan till Stockholm var en överraskning från Jesper till mig( en tidig födelsedagspresent). Jag listade ut vart vi skulle men inte vad vi skulle göra där. Det var konsert med Bruce Springsteen fick jag veta till sist. Både Jeppe och jag älskar musik och både har velat se Brucan live då han tydligen ska vara väldigt härlig live-artist. Och det var han också! Publiken var lagom vild, stämningen var på topp hela kvällen och under min favoritlåt lyfte Jeppe upp mig så att jag kunde se ut över hela publikhavet och skrik-sjunga till Bruce för fulla muggar( helt övertygad om att han skulle se/alt höra mig haha). Jätterolig kväll verkligen, tack min älskade för en riktigt rolig förskottspresent.

Vi passade på att bo en natt på hotell när vi ändå var iväg och dagen efter kom syrran och mamma och sällskapade mig. Det blev lite shopping och massor av god mat och gott fika, precis vad jag hoppats på. Solen värmde nästan hela dagen och det var enorm mycket folk ute. Precis överallt tyvärr. Alltid när vi åker till upp till Stockholm( jag, mamma och syrran har gjort det till lite av en tradition) så går vi på vårt favorit-fik, chokladkoppen. Vi börjar och slutar vår dag där. Jag har varje gång druckit varm vit chokladdryck( trots värmen) och den här gången prövade vi även kall chokladdryck toppad med glass och chokladsås. Båda så himla goda! Vill man dricka riktigt god chokladdryck ska man göra det där. Det krävs ju förstås att man har vägarna förbi Stockholm och gamla stan och har man inte det kan man pröva dessa två recept hemma. Här finns riktigt bra recept på varm vit choklad hittar ni hos underbaraclara och ett bra recept på kall chokladdryck hittar ni här hos flickanokakorna.

 

 

Kommentera här: