Fika när det är som bäst!

Ni har väl inte missat att Fairtrade utmanar alla svenskar att fika med fairtrademärkta produkter idag? Själv har jag inte hunnit fika ännu idag men jag kan nästan lova att det blir något med mintchoklad. Det är ju så gott!
Vi är ju noga med att det ska vara eko, både här hemma och när vi går ut och äter. Igår var vi faktiskt på en utav mina favorit restauranger här i stan och åt gott. Fairtrade-efterrätt blev det minsann i form av pannacotta med vanilj och vitchoklad. Den är så god att jag äter den till efterrätt 80% av alla gånger vi är där. Är jag sugen och väljer någon annan efterrätt har jag nästan lust att beställa in två. Annars känns det i alla fall som om jag missat något. Det som är så kul med den här restaurangen förutom att det är god mat är att alla rätter är eko och säsongsbetonade. Så nu på hösten fanns en hel del viltkött och svamp på menyn. Jag åt själv en god oxgryta med svamp och rotfrukter som kokat länge i rödvin. Väldigt god.
Jag gillar tanken på att inte äta kött så särskilt ofta. Bra för både oss, djuren och naturen. Men när jag väl gör det vill jag att det ska vara en sådan här god paradrätt minsann! Nåja tillbaka till fikat. Känner man inte för att slänga ihop en pannacotta idag kan man ju alltid göra något av följande;
 
 
 
 
Baka ät, njut och bjud. Go Fairtrade! Vad fikar ni idag? 
 

Kommentarer:

1 Queen of Kammebornia:

Så mycket gott!!!

Kommentera här: