Hemma hos mig, i mitt vardagsrum!

Här kommer en liten sneak a peak från mitt minst sagt färgglada vardagsrum! Ja i alla fall en bit av soffhörnan är dokumenterad.

 
 

Den svarta soffan hade Jeppe redan innan vi träffades. Jag är egnetligen inget fan av svarta möbler men eftersom att den var så pass ny då fick jag hålla till god med den. Inredning är ju en kompromiss ibland. Vi har fyllt soffan till bredden med mjuka fina kuddar i glada färger och flera färgglada plädar att mysa under när kroppen känns kall.

I nuläget ligger jag mest under den fluffiga vita filten och läser Kerstin Ekmans bok Grand Final i skojarbranschen. Vid min sida har jag alltid en stor kopp te. Muggen kommer från Cervera och är en julklapp från Jesper. Från den första julen vi firade tillsammans. 

 

 
 
 

Tycker frukt är en himla fin inredningsdetalj föressten! Näst efter blommor då förstås. Kanske kan en tycka att det passar bättre att dekorera med sådant som är ätbart i köket men just hos mig passar citrusfrukten och dess härliga gula färg bäst ihop med färgskalan i vardagsrummet. 

 
 
Soffbordet är köpt på Myrorna för 95 kronor. Älskar loppis! Och älskar mönstret på bordets sidor. En rolig detalj!
 

Mitt emot soffan står vår fina tv-bänk i valnötsträ och med högblanka vita luckor. Det var dyr men värd varenda krona. Tv ( eller gäller all teknik för den delen ) är ju ingen charmig inredningsdetalj men bekväm det är den, så vi vill ändå ha en. Jag gör fint så gott det går med blommor, vaser och porträtt bilder istället som kompensation!

 
 

Blomtrappan är köpt på rusta och den gula vasen är ännu ett loppis fynd. 45 kronor fick jag ge för den vill jag minnas. Förresten är det resultatet av det här projektet ni skymtar på bilden. Visst blev det fint! 

 

 

Vardagsrummet har två rejäla fönster och ett mindre, plus en balkongdörr i glas så rummet är ljust och fint för det mesta! ( gäller så länge solen ids titta fram förstås ). Fönstret på bilden är det mindre fönstret och vi kompenserar det mindre ljusinsläpp det ger med vita skira gardiner och genom att inte ställa allt för mycket krimskrams på fönsterbrädet. 

 

 

Ett par blommor i vackra krukor duger gott. Den lilla enliters trälådan hittade jag i gammelmormors sommarhus och tog med hem. Undrar vad den var menad att innehålla vid sin tillverkning. Någon form av matvara kanske? Hur som helst duger den fint som blomkruka till mig!

 

 

Så där ja. Det var det! 

Kommentarer:

1 Anonym:

Skulle tro att det är en smörlåda.

2 Jennie Bergius:

Superfint! Älskar gula detaljer, så himla soligt och glatt!

Svar: Tack! Ja jag håller helt med dig där! =)
Frökenfilantrop

3 djustd:

Det blev jätte fint! Jag brukar ha gröna äpplen i min stora, svarta skål i v-rummet, när jag har äppelgrönt som accentfärg =)

Svar: Ja det är verkligen kul att inreda och skapa stämning med hjälp av frukt och grönt. Det behöver inte heller nödvändigtvis vara i just köket. Äppelgrönt är en himla fin färg! När jag stökar om hemma i vardagsrummet inför hösten blir nog någon form av grön accentfärg. Förmodligen mintgrönt, det gillar jag =)
Frökenfilantrop

Kommentera här: