Sommarmaten

Det är himla fint att ha egenodlade örter på balkongen. Piffar upp vilken enkel maträtt om helst! I veckan rörde jag till exempel ihop en god sallad på bland annat bladspenat, fetaost, oliver, paprika och smörstekt halloumi. En lättare dressing gjorde jag på olivolja, olika kryddor och färsk timjan och persilja från landet. Enkelt och gott!

 

 
 
Jag utnyttjar mitt lilla kryddland till max och använder i det i de flesta maträtter jag lagar, kalla som varma. Här om dagen gjorde jag till exempel köttbullar och kokade färskpotatis till det. Den kalla såsen är gjort på gräddfil, örtsalt, persilja och gräslök. Mums.  

 

 
 

Kommentarer:

1 Ida Nilsson:

Jag kikar in här som lovat och ser att det går bra för dina odlingar också, så roligt!! :D

Svar: Javisst går det bra! För dig med hoppas jag :-)
Frökenfilantrop

2 Malin Aurora:

Åh mums!

3 Ida Nilsson:

Jadå det gör det allt! Lite sådär att man vill ha regn snart bara, inte regnat här på 3 veckor nu. Man vill ju gärna ha en grön gräsmatta, nu är den gul :(

Kommentera här: