Medvind

Jag är så glad och tacksam att så mycket bra och roliga saker händer mig just nu! I höst ska jag börja plugga och läsa ett intressant och givande program på Folkhögskolan. Dessutom ska bo på internat och det ser jag så verkligen fram emot! Jag har flera gånger tjatat på Jeppe om att jag vill pröva att bo kollektivt någon gång i livet. Och internat är ju faktiskt en variant av just det. Två flugor i en smäll och helt perfekt! jag ser verkligen fram emot att träffa massor av nya roliga människor i samband med det här, vilken erfarenhet det ska bli. I och med det här med studier får jag dessutom chansen att ta en brake från ett krävande jobb. Tid och utrymme att känna på och pröva något annat. Vilket känns väldigt viktigt för mig just nu. Jag behöver ombyte, nya miljöer och nya prövningar.

Om ett par veckor tar jag och ett helt gäng härliga vänner en långhelg i Göteborg! Vi ska gå på Liseberg och fika på avenyn. Och bara ha massor av rolig kvalitetstid ihop förstås, himla roligt! Väl hemma där ifrån är det inte lång tid kvar innan jag går på en hel månad semester! En sammanhängande sådan dessutom (vilket inte är så lätt att få ihop i min bransch) Skönt så det förslår. Och förresten som jag sa tidigare har jag ju Bråvallafestivalen att se fram emot redan i helgen! Bara bra grejer helt enkelt!

Det känns att jag har medvind just nu. Hösten är tryggad och sommaren verkar bli fantastiskt rolig! Bara att luta sig tillbaka och njuta. Rätt vad det är kan vinden mojna och mitt spända segel sjunka ihop till en tjock tung filt av sorg, tråkigheter, oro och otur. Fast det är inget att fokusera tankarna på förstås!

 

Kommentarer:

1 Mizca:

Jag kör liten frågestund på bloggen så vore kul om jag fick svara på lite frågor, inget tvång men har du nån liten fråga om nånting så ställ den gärna, svarar på allt :D

2 linn:

Skönt med den här känslan med medvind, och du vet att i själva meningen "jag är så glad och tacksam" så drar man automatiskt till sig fler saker man blir glad och tacksam för.

Svar: Ja det låter väldigt positivt i så fall =) Tack!
your cup of tea

3 Olivia-foto:

Vad underbart du skriver! Hittade just din blogg :)

Svar: Tack! Vad fint sagt =) Ja hoppas du har lust att stanna kvar! Kram
your cup of tea

Kommentera här: