Höstfrenesi

Jag har verkligen njutit till hundra procent av att hålla mig borta från datorn så här mycket som jag gjort i en hel månads tid nu. Förstås blev bloggen lite lidande, men ett bryt och en tid av livet IRL behövdes verkligen. Det händer så himla mycket här, just nu, och det känns som jag befinner mig i en period av ständig förändring och utveckling. Saker jag ännu inte riktigt bearbetat och kan skriva ner. Varken tanken på att skriva ner vad jag gör om dagarna eller skriva ner någon annan opersonlig och lättsam läsning till er har känt lockande överhuvudtaget. När jag väl skriver vill jag att det ska vara bra grejer liksom. Och naturligtvis tar bra grejer sin tid. Tid jag inte alls varit villig att avsätta helt enkelt. Först idag vakande jag upp med ett ryck och med ett enormt sug efter att reflektera över och dokumentera min tid. Sagt & gjort! 

 

För övrigt har helgen mestadels spenderats i Stockholm. Jag har gått på Skansen, blivit bjudna på (förmodligen årets sista) grillmiddag, och sovit två pers i en 90-säng. Sämre kan man ha det! Resten av dagen ska jag ägna åt sådan som känns extra skönt att göra nu när hösten verkligen är här. Nämligen ta en skogspromenad. Detta följt av tedrickande och bokläsande förstås.

 
 
 

Kommentarer:

1 Linn:

Förstår dig så väl. Verkligheten utanför bloggen kräver sitt, och ska tillåtas få. Vi, dina läsare, finns ju här och ser fram emot dina inlägg när de väl kommer.

Fortsätt att njuta, vid eller långt bort från datorn!

Kram

Svar: Tack för fina ord! Hoppas allt är bra med dig mitt i ditt "nya" och spännande liv! :-) Kram
Frökenfilantrop

Kommentera här: