Efter solsken kommer regn

 
 

Ikväll är himlen gråtung och regnet vräker ner. Jag gör det ända rätta och kryper ner i sängen med en bra bok och en rykande kopp.

Kvällarna är fortfarande någorlunda ljusa och morgnarna lika så, annars börjar vädret utomhus signalera mer höst än sommar nu tycker jag. Imorgon bitti ska jag upp tidigt och gå en lång promenad innan frukost. Jag vill utnyttja den sista tiden med ljusa morgnar som kvar för i år maximalt. 

lite grand bävar jag inför hösten, vinter och allt dess mörker. Jag orkar inte med att känna mig ständigt trött och frusen, vilket jag ofta gör under vinterhalvåret. Nu under sommartiden är jag så bortskämd med att vara pigg både tidig morgon och sen kväll. Jag behöver inte lika många sovtimmar per natt och orkar mer aktiviteter på en dag än under den mörkare tiden av året.

För att trösta mig själv tänker jag på hur otroligt mycket jag tycker om hösten trots allt och att jag dessutom kommer få en fantastiskt spännande höst just i år. Och blir hösten inte så bra som jag hoppas och tror att den ska bli får jag ta mig igenom den med hjälp av fler bra böcker och fler rykande koppar te. 

 

Kommentera här: