Måndagskväll

 

Dagarna rasar på i så himla fart nu under semestern. Det här är min sista vecka hemma och jag har en hel del att stå i. Visst har jag redan börjat förbereda mig så mått men jag fick nyligen veta att vi kommer att vara på internatet hela den första månaden och inte åka hem förrän runt den 20 september och det kräver genast lite mer planering. Jag vill ju inte glömma något viktigt! Mina farhågor är att jag ska glömma ett -min Iphone, två -laddare till datorn, tre -kameran, fyra -underkläder. Allt känns minst lika jobbigt att vara utan! 

I nuläget sitter jag ute på balkongen med ett kopp kaffe och stirrar rakt ut i luften. Det är mycket tankar nu. Solen är påväg ner och min fina tomatplanta sjunger alldeles snart på sista versen. Lika så alla mina örter. De börjar bli mer gula än gröna i färgen. Myntaväxten har jag repat av alla blad på och fryst in. I höst ska jag ta fram dem och göra mitt eget te! Godaste som finns i höstrusket.

Kommentarer:

1 Cecilia Bergman:

Mysigt med höstplaner ändå, även om det kan vara lite stressigt :0)

Svar: Ja det har du rätt i! Kände faktiskt mer stress den period jag inte hade några som helst framtidsplaner. Bästa att försöka njuta av det hela =)
Frökenfilantrop

2 Frida:

Eget the e sååå himla gott:)

Svar: Javisst är det! Skulle vara kul att pröva med någon annan smak än mynta dock, för det är ju så himlans enkelt. Lite mer utmaning ;-)
Frökenfilantrop

3 Frida:

Jag tänkte prova citrongräs och lime:)

Svar: Låter gott! Grönt te är favorit här =)
Frökenfilantrop

Kommentera här: