Semesterlunken

 
 
Ja se där! Det blev visst några bloggfria dagar mitt i semesterlunken. Idag är det måndag och första dagen på min andra och näst sista semestervecka. Tiden går förstås lite för fort ( som vanligt ) men jag har faktiskt hunnit med väldigt mycket av det jag velat göra under min ledighet. Bland annat har jag velat fokusera på motion, bra mat och att hålla dagarna oplanerade och lugna. Det funkar bra. Jag håller fast vid min rutin att snöra på mig löparskorna varje morgon innan frukost och gå ut på en timmas promenad i skogen. Så gott det går försöker jag att lämna Iphonen hemma och istället lyssna på ljudet av skogen.  Fågelkvitter, kvistar mina skor bryter när jag går fram längs stigen och ljudet av sommarregn har jag lyckas tajma in otaliga gånger nu. Fast det gör inte mig ett dugg! Det är egentligen rätt skönt att promenera i regn. Oftast när jag är ute och går långa promenader för mig själv börjar min hjärna automatiskt bearbeta händelser och diverse känslor jag har inom mig. Jag kan komma på mig själv ibland med att ta långa snabba kliv stirrandes rakt fram och förmodligen ser jag rätt så upprörd ut. Värmen hjälper till att få mitt inre att koka men så ibland faller plötsligt ett lätt fint sommarregn och jag känner hur frustration och andra krävande känslor sköljs av mig. Det är rena terapin att vandra i regn! 

 

Resten av dagen idag tänkte jag pyssla och fixa lite här hemma. Jag har precis hängt en tvätt och tänkte nu ta tag i mitt testpilot projekt för Bloggskolan. Till sällskap har jag en stor kopp nybyggt kaffe och de lugna rösterna från radio p1. 

 

Önskar er alla en skön måndag!

 

 

Kommentera här: