Semesterns sista dag

Det här är min sista semesterdag. Jisses, fyra veckor har gått väldigt fort. Fast det känns helt okej ändå att semestern faktiskt är över. Jag har hunnit med massor av det jag velat göra, så som att läsa massa bra böcker, gå långa morgonpromenader, fika hos gammelmormor, ha sovmornar ibland och äta frukost på en solig balkong. Dessutom börjar jag bli mer och mer sugen på tjocka halsdukar, stora tekoppar, skrivtid och studier. Det som hör den här hösten till för min del. Nystart

Idag startar jag dagen med en kopp kaffe och att skriva to-do list. Jag vill förbereda så mycket jag bara kan inför söndagen (då flyttar jag till internatet) så att vi här hemma kan njuta av lugn tillsammanstid hela lördagen. Så idag ska sista tvätten tvättas, höstskorna plockas fram ur garderoben, min enorma resväska bäras ner från vinden och packas och lägenheten storstädas. Det ni! För att få bra flyt på allt samman har jag hög peppig musik och en efterbelöning att tilldela mig själv när allt är klart. Nya numret av Skriva kom som allra lägligast på posten. Den ska jag läsa utsträckt i soffan, i ett helt nystädat hem och med en gigantisk färdigpackad resväska bredvid mig. 

 

 
 
Ha en skön fredag!

Kommentera här: