En god morgon

 

Frukost smakar alltid bättre när det finns lite kärlek och nerlagd tid bakom den. En hemmagjord müsli mamma gjort, blåbär att toppa filen med som du plockat helt själv, en omelett gjord på ekologiska ägg från frigående glada höns, mandelpannkakor med nutella du bir serverad på sängen utan att själv behöva lyfta ett finger eller yoghurt med farmors hemmagjorda jordgubbssylt. Det är så himla fint tycker jag.  Jag älskar frukost då! Det är dagens bästa mål enligt mig. Är frukosten bra får jag en bra start på dagen och chansen att resten av dagen då blir mist lika bra är antaglig.

Igår kväll kunde jag inte låta bli att sitta uppe och skriva en stund fast jag egentligen borde gått och lagt mig. Vid halv tolv kom jag slutligen i säng vilket resulterade i en trött och stressig morgon dagen där på. Alltså idag. Något sen till bussen och fortfarande vimmelkantig av en något för kort sömn fylld av drömmar åt jag fil med dammig müsli på stående fot. Det är ingen bra start på dagen. I nuläget sitter jag på mitt lilla kontor med en kopp kaffe tryggt i handen, jag ser ut genom fönstret på staden byggd i betong och på solens stålar som slår mot fasaderna. Det blir en fin dag i dag. Och det känns himla skönt. Då har jag chansen att ställa en dag som fick en dålig start till rätta igen!

 

 

Kommentera här: