Frukosttankar

 

Jag har svårt att tänka på något annat nu än följande två saker. Att jag går på semester om ca en och en halv vecka. Och att jag sedan efter semestern inte kommer tillbaka till jobbet förrän om ett helt år. Det känns fortfarande en aning overkligt. Nedräkning.  Jeppe har semester och tar sovmorgon i veckorna medan jag fortfarande går upp tidigt. Jag lagar frukost, tar god tid på mig att äta, lyssnar på radio och konstaterar att det är ännu en fin dag med sol idag. Sommarvärmen är verkligen här och jag njuter för fulla muggar.

Igår spenderades hela dagen hemma hos min familj på landet. Vi gick långa promenader med hundarna, åt frukostfil med hemmagjord jordgubbssylt och nyplockade blåbär, sen låg jag i solen hela långa dagen och läste. Ett brake för att åka och bada bara. Till kvällen kom lite släkt och vänner på besök och vi grillade allt mjöligt gott vi kunde hitta i både kyl och frys. Inte förrän sent på kvällen var vi hemma i lägenheten igen. Fortfarande ljust ute och fortfarande fågelkvitter som hörs. Näst intill omöjligt att somna. Men det är liksom det som är sommar.  

Kommentera här: