Semester!

 

Min semester är äntligen här nu! Om bara ett par timmar packar vi in oss i bilen och bilar ner till Malmö. Vi ska hälsa på mina kusiner och imorgon tar vi tåget över från Malmö till Köpenhamn. Hotell är bokat och resväskan packad. Det känns otroligt skönt att starta semestern med att åka bort några dagar, tiden jag  är ledig känns längre då på något vis. När jag kommer hem igen väntar en salig blandning av aktiviteter och ickeaktiviteter i sommarvärmen för min del. Åka och bada med lillebror som fortfarande har sommarlov är en av dem, ligga ute i gröngräset och läsa, göra klart bloggskolan, träffa bästa Emma på stans alla uteserveringar, jobba upp några fler fräknar i ansiktet och slutligen förbereda mig inför det som komma skall till hösten.

Ja tänkt att jag efter min semester faktiskt inte kommer tillbaka till mitt jobb utan att jag ska börja skolan igen! Märklig känsla nästan. Jag satte foten för första gången på mitt egna kontor redan som 19 åring, nu är jag 21 och ska tillbaka till skolbänkarnas värld igen. Tiden går så snabbt men det känns rätt så bra ändå. Jag är bara lite nervös, men mest känner jag mig glad och förväntansfull. Det här året har verkligen bjudit på så mycket fint hittills och den känns som att det bara fortsätter hela hösten, och hela året igenom. Jag är tacksam Livet är en fantastisk grej. Jag är glad att just jag får vara med.

 

 
 
 
 

Bilder från en dag i parken! Hoppas sommaren har mycket av den här varan att bjuda på hela augusti ut. Sol, fina vänner, god smoothie, värme och grönt gräs. Vad mer kan en begära?

 

Kommentarer:

1 ☆ K A R O L I N A - peachpower ☆:

låter härligt :D har aldrig varit i Malmö, måste ta mig dit...

Kommentera här: