Semesterväder

Jag sitter inne på mitt lilla kontor och tittar ut över stan. Regnet fullkomligt vräker ner idag och himlen är grå och tung. Fast dåligt väder gör mig ingenting. Jag gillar regnet och till helgen när vi åker på weekend till Göteborg har SMHL lovat stor sol! Hoppas de kan hålla vad de lovat nu bara.

Tänk att jag om bara några veckor ska lämna det här lilla rummet och tryggheten de för med sig och inte komma tillbaka på nästan ett HELT år. Galen känsla. Jag ser fram emot ett nytt äventyr och för det mesta känner jag att hela grejen bara ska bli så himla kul och spännande! Ett nytt kapitel. Fast ibland kan det kännas lite läskigt förstås. Jag ska ju trots allt göra ganska stora omställningar till hösten. Istället för att jobba och ha fast inkomst ska jag börja plugga och leva på studiebidrag. Jag ska ”flytta” ifrån Jeppes och mitt gemensamma hem för att bo på internat och dygnet runt kommer jag att omge mig med människor jag aldrig förr träffat. Såklart att det kan kännas lite läskigt. Men det gör inget att det känns lite läskigt ibland, för jag vet att det kommer bli bra till slut.

Kommentarer:

1 Linn:

Men nu blir jag nyfiken! Vad är det du ska plugga?

Svar: Ett år Teologiskastudier på internat blir det! Tänk att få ägna ett helt år åt att bara disskutera existentiella frågor och samtidigt vända ut och in på sig själv. Underbart! =)
Frökenfilantrop

Kommentera här: