Tillbaka

Nu är jag hemma igen efter en lång semesterhelg i Göteborg. Vi har haft det så himla bra! Bott ihop alla åtta i en husbuss, gått på Liseberg och åkt alla karuseller värda att åka, spelat på chokladhjul( och vunnit över sex kilo godis ihop), solat på klipphällarna på Hönö, bott på camping, spelat kort, läst böcker och ätit alldeles för mycket skräpmat. Rätt fint ändå.

I morse överraskade jag dessutom jeppe med att jag tagit semester idag! Hans första semester dag och vi är lediga ihop. Också fint. Hittills har dagen gått åt till sovmorgon, kaffe på balkongen, fikagäster, bokläsande och tv-spel. På gränsen till för slappt, jag gillar att göra något produktivt av tiden. Fast o andra sidan är det minst lika viktigt att träna på att kunna göra just ingenting som att hela tiden göra någonting. Just därför tänker jag låta dagen fortsätta i samma anda. Jag ska inte göra mer än att läsa bok i soffan, promenera en sväng i skogen och gå igenom några kapitel från bloggskolan som jag testpilotar åt Underbaraclara och co. Det blir kul! 

 

 

Kommentera här: