Dagen före…

 
 
Jag jobbar lite för mycket just nu för att hinna planera något särskilt inför Midsommar. Som tur är har jag ett helt kompisgäng som gör det istället! I nuläget plingar telefonen flera gånger om dagen med olika informerande sms inför morgon dagen. Stugor är hyrda, vem fixar jordgubbstårta?, vi kan handla!, Kan man bada där? Osv osv.

I år är vi ett gäng på tio personer som hyrt stugor i en liten stad precis vid Östersjön. Härligt! Jag gillar skärgården annars men en nackdel är att det sällan är badvänligt där, vattnet brukar vara kallt ända in på augusti (inget för badkrukor som jag). I år blir det nog varken egen stång eller att hoppa små grodor för min del heller, men det gör inte så mycket. Vi fokuserar på grillkvällar, sillunch, sol & bad, strandhäng och sena kvällar istället. Och även om tradition är både fint och viktigt känns det här minst lika bra! Vad gör ni på Midsommarafton? Är det traditon eller nyskapande som gäller för er?

Kommentarer:

1 Hanna Karlsson:

Jag börjar dagen med att jobba och sen ska vi fira med Rickards bror och svärfar. Hoppas ni får det toppen. Det låter som riktigt bra planer.

Svar: Härligt! Ha en fantastisk Midsommar =) Kram
your cup of tea

Kommentera här: