En fantastisk fest i Göteborgssolen

Sitter på tåget hem från Göteborg och tänker tillbaka på en helt underbart bra helg! Primärsyftet med trippen till västkusten att gå på Håkan Hellströms konsert igår kväll. Hans första spelning på nästan två år och vi var ungefär 27 000 gapande fans som samlades på Slottsskogsvallen i kvällssolen och bara njöt! Vilken spelning! Stämningen var helt otrolig och aldrig tidigare har jag hoppat och skriksjungit så mycket till musik någonsin. Önskar att jag hade både bilder och videoklipp att dela med mig av till er så att ni kunde få känns på en liten del av stämningen som infann sig där men det har jag tyvärr inte. Jag tog EN bild innan konserten började och sen försvann jag in i en helt annan värld och hade inte en tanke på att fota/filma alltsammans. Jag refererar till Hanapee's inlägg om ”att se en konsert genom sin telefon” som många gjorde när hon var på Beyonce´s spelning här om veckan. Läs det gärna, hon pekar ut några viktiga poänger där helt klart.
Ja förutom konsert har vi hunnit med en hel del av allt det andra jag var sugen på. Islatte i solen, god mat med bra musik på olika restauranger, strosande i nya stadsdelar och ett besök i Botaniska trädgården.


Nu har jag laddat batterierna rejält och gör mig redo för en ny intensiv jobbvecka. Det går lite tyngre nu när nedräkningen till semestern börjat tycker jag.

 

 

 

 

Kommentera här: