Kvällsfika & gröna fingrar

Den här söndagen har verkligen varit just precis så som en söndag ska vara. Lugn och lat ungefär.

 


 

Jag har sovit på maten både efter frukosten och efter lunchen. Sen har jag pysslat om alla växter här hemma, köpt några nya och slängt några gamla medan Jesper har vikt en omgång tvätt. Vi har varit ute i friska luften en sväng och resten av eftermiddagen har vi suttit i solen på balkongen och fikat. Jag har druckit massor av grönt te och ätit både vaniljsnurra och chokladbeskvi. Nu ska jag snart lägga mig i soffan och läsa bok en stund, planera lite grand in för veckan kanske och sedan knåpa ihop något till kvällsmat tänkte jag. Lite lagom effektivt sådär. 

 

 
 

Ta en titt i mina krukor förresten! Nu har jag snart balkongen full med färska kryddor. Timjan, oregano, mynta, gräslök och persilja. Så himla gott! 

 

 
 
Och bara för att stilla min iver kring växtlighet en aning odlade jag krasse på fönsterbrädet också. Klart och uppvuxet på bara ett par dagar, krasse behöver inte ens jord att växa i utan det räcker att lägga fröerna på fuktat hushållspapper som du sedan täcker över med plastfolie. Prefekt om du råkar har tålamod som ett barn! 
 
 
 
 
 
 

Kommentarer:

1 Hanna Karlsson:

Mysig dag ni haft!

Svar: Ja absolut! =)
your cup of tea

Kommentera här: