Måndagspepp

 

Oftast känner jag mig rätt peppad på måndagar faktiskt. Ny vecka och nya tag liksom! Jag gillar känslan av att något nytt startar. Det är oftast på måndagar jag tar tag i allt ifrån att börja träna på nytt till att ringa gamla vänner jag inte hört av på länge eller sy nya kuddar till soffan. Måndagar är början på effektiviteten liksom!

Den här måndagen är jag dock motsatsen till pepp, min energi är nära botten och imorse på väg till kontoret kändes varje steg som ett tramp upp och ner i seg kola. Jag räknar med att pigga på mig lite i eftermiddag i alla fall. Förkylningen är så gott som ur kroppen och mitt jätteprojekt på jobbet har deadline idag klockan tre. Kan redan nu känna vilken jättesten som kommer lyftas från mina axlar när allt samman är över.

 

 

Igår passade jag på att utnyttja söndagslunken fullt ut för att orka med veckan. Först åt jag middag hemma hos familjen och sedan gick jag en stillsam promenad och plockade hundkex längs dikeskanten.

Jag plockade bort några av mina videung kvistar som hållit sig fina hela våren och halva sommaren nu och bytte ut mot fluffiga hundkex istället. Fin kombination tycker jag! Vasen de står i är en gammal Heinz ketchupflaska förresten.

 

 
Just hundkex är verkligen sommar för mig! Jag och syrran brukade plocka stora fång när vi var små som vi bar in och satte i vas lite var stans i huset.  Fina vita blommor med skira gröna blad. Tänk att de räknas som näst intill ogräs för de flesta? Märkligt.
 
 

Kommentarer:

1 Linda:

Låter som att du hade en härlig söndag! Känner igen det där med trötthet, hela kroppen skriker efter lite ledighet nu.

Svar: Ja den var fin =) Hoppas på att semester kommer för din del med framöver då! Kram
your cup of tea

Kommentera här: