Packat & klart

 

Jag har aldrig tyckt att det är svårt att packa inför resor! Varken korta eller långa sådana. I förväg tänker jag ut ungefär vad jag vill ha på mig och går sedan efter två riktlinjer, det ska vara bekvämt och strykfritt. Särskilt bekväma skor måste jag ha med mig! Bland det roligaste jag vet när jag reser bort är att bara strosa runt en hel dag. Strosa runt, fota lite och äta massor av god mat. Och det till det behövs bra skor förstås. Jag har aldrig klarat av att åka på iväg på semester och sedan bara ligga på stranden eller vid hotellets pool i en hel vecka. Då kan jag lika gärna vara hemma för efter några timmar på en strand kryper det i kroppen på mig. Jag vill iväg på äventyr! Se och uppleva nya saker. Det är därför jag reser bort överhuvudtaget. 

 

Mitt allra bästa packningsråd inför resan( som egentligen inte är ett packningsråd utan mer en attitydfråga) är när du kommer fram och upptäcker att du glömt något. Det gör en ju alltid liksom. Förlika dig med det bara. Bli inte irriterad utan se det som en chans att bevisa för dig själv att du klara dig utan din plattåg, just det där läppstiftet, mobilladdaren eller klänningen du ville ha med. Det går ofta bra ändå.   

 

Kommentera här: