Skit in ger skit ut

Igår när jag satt på tåget på väg ner mot Göteborg fick jag äntligen tid att sitta ner och skriva lite. Med begränsat rörelseutrymma, avsaknaden av andra distraherade ting och landskapen svischades förbi utanför fönstret infann sig skrivro. Härligt. Jag fullkomligt älskar känslan av att vara helt inne i min egna bubbla, bara jag mina tankar och min historia. Fingrarna löper över tangentbordet.

Jag har nog skrivit förut om att jag tycker de flesta tidningsblaskor som finns i vårt land är riktigt skit, fulla med skit! Om jag inte gjort det så skriver jag det nu. Mestadels verkar dagens bästsäljande tidningar innehålla bantningstips, Hollywood stjärnor fångade på bild när de gör något ”vi vanliga dödliga gör”, information om vilken mat som är nyttig/onyttig, hur vi ska fånga killar och vad vi ska ha på oss. Hur vi blir inne. Och vad vi ska undvika för att inte hamna på någon utlista. Det vore ju förödande menar jag.

Det finns en tidning jag tycker är riktigt bra! Och för er som gillar att skriva är den liksom optimal. För det är just det den handlar om. Skriva, en tidning för oss skrivande människor. Innehållsrik, rolig, smart och full av bra tips och intressanta intervjuer. När ett nytt nummer dimper ner i lådan hemma hos mig infinner sig näst intill en helg stund. Jag kryper upp i soffan ( eller nu på sommaren hamnar jag oftast på balkongen) och så läser jag från pärm till pärm och riktigt suger i mig allt bra som står där. Det är skönt att inte läsa skit längre som jag gjorde när jag var yngre. Skit in ger nämligen skit ut. Men att ta in bra saker ger bra saker ut. Så enkelt är det! 

 

 

Kommentarer:

1 Queen of Kammebornia:

Att vara inne i skrivbubblan är underbart! Och jag tycker också om tidningen Skriva! Stor sommarkram!

Svar: Ja den är toppenbra! =) Känner du att du själv fått tips/råd där ifrån som hjälpt dig i ditt egna skrivande? Vad jag förstår är du på G att lämna ut dina texter till förlag snart? Spännande i så fall =) KRAM
your cup of tea

2 Queen of Kammebornia:

Ja, jag tycker det finns bra tips där. Jag lusläste deras bloggskola innan jag startade bloggen till exempel. Men de har bra tips för bokskrivandet också. Det konstnärliga har jag svårt att ta till mig tips om, men konkreta råd om hur man kontaktar förlag osv tycker jag är toppen. Och ja, jag börjar bli redo att försöka få ut texter "på riktigt". Kram!

Svar: Följer med spänning! Lycka till :D Kram
your cup of tea

Kommentera här: