Too cool for school (not)

Sommartider. Det känns i luften att det är semester som väntar de flesta just nu. Några har börjat trappar ner inför ledighet medan andra kämpar på under både dagar och kvällar med svetten drypande från skjortkragen för att hinna med allt innan dagen D kommer. Själv har jag en hel månad kvar på kontoret innan semestern börjar men jag har redan börjat trappa ner på jobb. Den sista delen brukar mestadels handla om att knyta ihop säcken på pågående uppdrag samt att planera inför de första veckorna efter semestern då antigen effektiviteten ligger på topp eller halvdan. Ibland behövs en mjukstart.

Den kommande hösten kommer dock te sig helt annorlunda för mig än tidigare. För jag ska nämligen börja på Folkhögskola! I ett helt år ska jag plugga massa spännande ämnen och dessutom bo på internat! Själva skolan och internatet ligger lite avlägset på ett grönområde med lummig skog inpå hörnet och verkar hur mysigt och bra som helst. Som jag längtar! Jag blir faktiskt alldeles skolpepp bara av att skriva det här trots att jag i nuläget varken slutat jobba eller haft en lång skön semester för att ladda batterierna ännu. Det behös liksom inte, jag är redan laddad. Och det bådar ju i o för sig gott tycker jag!

 

 
 

Kommentera här: