fotoutmaning | ÅTTONDE MAJ | nära

Vad är det som finns där alldeles nära inpå? Vad eller vem är det som finns där som en skugga bredvid mig trots att jag enligt fysikens alla lagar står ensam? Vad är det jag drömmer om? Vem berättar jag mina innersta tankar och känslor för? Vad är det jag gör när jag inte gör det jag borde göra? Vad är det mitt hjärta är fyllt av? Är det vad munnen talar om? Ja visst är det så! Och när jag talar om det som är nära inpå talar jag samtidigt om vad mitt hjärta är fyllt av! Av familj, av kärlek, av vänner, av kyssar som inte borde hänt, av stygn som aldrig tycks vilja läka, av böcker som berört, av händer som flätats samman på precis rätt sätt, om stordåd jag aldrig trodde skulle ske och av drömmar jag bär på. Det är vad som finns, direkt och precis in på mig. Det är vad som finns nära mig...
 
 
 
 
 
 
Frufixochtrix och Himmelsblåaögon tycker jag gjorde ett extra bra jobb denna gång! Kika in hos dem och se vad ni tycker själva! 
 
 

1. Snapshots | 2. Liten | 3. Hjärta | 4. Ett plagg | 5. Sovrum | 6. Ett tips! 7. Drömmar | 8. Nära | 9. Om jag vore en färg | 10. Lunch | 11. Mina blogg-tips! | 12. Som liten | 13. Kvällen | 14. Rofyllt | 15. Kök | 16. Pasteller | 17. Min kära vän | 18. Morgonljus | 19. Minns | 20. Nära hjärtat | 21. Under mina fotsulor | 22. Familjen | 23. Från min soffa | 24. I blom | 25. På min tallrik | 26. När ingen ser | 27. Porslin | 28. Förälskelse | 29. Ballong | 30. I framtiden | 31. Här är jag! |

 

Kommentera här: