fotoutmaning | NIONDE MAJ | om jag vore en färg

...så vore jag grön. Mintgrön, klorofyllgrön, mossgrön, och gräsgrön. Grönt som kan vara både alldeles naturlig och alldeles konstgjort. Grönt som kan vara både lugn och harmonisk eller ärtig och vass! Grönt som är både en symbol för det som växer och frodas och för illamående. Av färgen grön finns alltid två sidor. Grön som sprakar av sommarvärme och klorofyll! Eller grön som avunden själv kanske?  

 

 
 
 
 

Först var jag övertygad om att jag var fägen gul. Gul som både solen och toppen av elden! Gul är både en vacker och stark färg tycker jag. Mamma tycker jag är rosa. Rosa som hallonen vi äter om våren sa hon...

 

1. Snapshots | 2. Liten | 3. Hjärta | 4. Ett plagg | 5. Sovrum | 6. Ett tips! | 7. Drömmar | 8. Nära | 9. Om jag vore en färg | 10. Lunch | 11. Mina blogg-tips! | 12. Som liten | 13. Kvällen | 14. Rofyllt | 15. Kök | 16. Pasteller | 17. Min kära vän | 18. Morgonljus | 19. Minns | 20. Nära hjärtat | 21. Under mina fotsulor | 22. Familjen | 23. Från min soffa | 24. I blom | 25. På min tallrik | 26. När ingen ser | 27. Porslin | 28. Förälskelse | 29. Ballong | 30. I framtiden | 31. Här är jag! |

Kommentarer:

1 M:

Hallonen som vi äter på sommaren! Rosa, röda och solvarma 💜

Kommentera här: