fotoutmaning | TOLFTE MAJ | som liten

 

Som liten var jag ett lugnt och glatt barn. Mamma brukar skoja om att hon kunde sätta mig i ett hörn med papper och penna, sen satt jag kvar där. Jag älskade redan då att måla och pyssla, att läsa sagor med mamma eller farfar var också en favorit sysselsättningar. Jag har turen att ha både en äldre syster och en yngre bror och vi lekte mycket ihop som barn och gjorde jag inte det lekte jag med bästa kompisen Pontus som var min granne. Mest lekte vi ute i dungen i skogen utanför vårt hus där vi byggde kojor på sommaren och åkte pulka på vintern. Fina minnen. När jag började skolan hette min allra bästa vän Simon, han bodde granne med min gammelmormor och vi lekte i princip varje dag hela sommaren lång, år efter år. Vi har byggt ca en miljon kojor ihop, pallat både blommor och grönsaker ur Simons grannars trädgårdar, plockat röda körsbär hos mormor och gjort egen saft, släppt lös grannen hundar( de rymde direkt ), sprungit genom häst och kohagar livrädda och skrattandes om vartannat, hittat nyfödda kattungar på höskullen och så mycket mer. Livet på landet om sommaren är fantastiskt när man är barn. Ett enda sort äventyr!

 

 
 
 
 
1. Snapshots | 2. Liten | 3. Hjärta | 4. Ett plagg | 5. Sovrum | 6. Ett tips! | 7. Drömmar | 8. Nära 9. Om jag vore en färg | 10. Lunch | 11. Mina blogg-tips! | 12. Som liten | 13. Kvällen | 14. Rofyllt | 15. Kök | 16. Pasteller | 17. Min kära vän | 18. Morgonljus | 19. Minns | 20. Nära hjärtat | 21. Under mina fotsulor | 22. Familjen | 23. Från min soffa | 24. I blom | 25. På min tallrik | 26. När ingen ser | 27. Porslin | 28. Förälskelse | 29. Ballong | 30. I framtiden | 31. Här är jag! |

Kommentera här: