fotoutmaning | TRETTONDE MAJ | kvällen

 

Kvällarna vid sommarstugan är som allra finast nu i slutet av maj tycker jag. Fåglarna sjunger länge på kvällen och börjar tidigt igen morgonen där på, varenda buske och träd har nyutslagna blommor och gräset är alldeles nytt och klorofyll grönt. Så vackert! Tillsamman med ett par kompisar hade vi grillkväll där för några dagar sedan. Medan solen gick ner bakom björkarna och fåglarnas sång blev tystare för att tillsist helt avta helt, grillade vi majskolvar och svamp ute i det gröna. Tänk som vi längtar efter det här! Att kunna sitta ute hela långa kvällen, äta gott med vänner och endast en tröja räcker för att hålla värmen. Framåt skymning gick vi in, tände eld i öppna spisen och åt grillade banan med choklad. Så gott! Det här är precis vad jag vill göra om kvällarna varje dag i sommar. Hänga med vänner, grilla, äta gott och kanske ta ett natt bad eller två vid sjön här bredvid.  

 

 
 
1. Snapshots | 2. Liten | 3. Hjärta | 4. Ett plagg | 5. Sovrum | 6. Ett tips! | 7. Drömmar | 8. Nära 9. Om jag vore en färg | 10. Lunch | 11. Mina blogg-tips! | 12. Som liten | 13. Kvällen | 14. Rofyllt | 15. Kök | 16. Pasteller | 17. Min kära vän | 18. Morgonljus | 19. Minns | 20. Nära hjärtat | 21. Under mina fotsulor | 22. Familjen | 23. Från min soffa | 24. I blom | 25. På min tallrik | 26. När ingen ser | 27. Porslin | 28. Förälskelse | 29. Ballong | 30. I framtiden | 31. Här är jag! |

Kommentera här: