Jag ser det regnar, hurra!

Himlen har öppnat sig och det näst intill vräker ner regn utanför mitt fönster. Jag har alltid gillat regnet. Har jag tid går jag gärna ut och promenerar mitt i det och utan paraply, inget känns så renade för kropp och själ som en promenad i ett sommarregn tycker jag. Jag behöver alltså inte peppas och anstränga mig för att tänka positivt på grund det ”dåliga vädret” men någon annan kanske behöver det. I listan blandar jag sådant som jag gillar med regn och saker jag brukar göra när det regnar!

 

  • Jag gillar att jag slipper vattna all blommorna på balkongen, skönt.
 
  • Regn medför inre lugn och jag passar ibland på att läsa den där boken som stått alldeles för länge i bokhyllan och väntat eller så träck-kollar jag någon bra serie.
 
  • Baka! Och bjud sedan in någon på kaffe och kaka. Eller ät kaka och drick kaffe i din ensamhet, det fungerar ju med förstås. Lyssna på regnet under tiden.
 
  • Gå ut och fota när regnet upphört! Ett tips jag fått av en fotograf eftersom alla färger ser djupare och starkare ut när allt är blött.

 

  • Städa! Passa på att gör rent inne medan regnet gör rent ute.

 

  • Om inget av de ovanstående känns lockande så trösta dig med att efter regn kommer alltid sol!

 

Ikväll ska jag träffa en vän, laga carbonara och baka chokladbollar. Det kan en också göra när regnet faller förstås.

 

 

Kommentarer:

1 Pastellköket:

Hej Johanna!

Pastellköket är en nyöppnad webbutik med nätets bästa priser gällande IB Laursen, Falby och Strömshaga! Maila gärna till [email protected] om du vill sammarbeta med mig. Jag kan erbjuda dig bättre priser om du hjälper mig att göra lite reklam på din sida.

Som sagt hör av dig om du är intresserad!

Mvh, Emma / Patsellköket

Kommentera här: