Mitt 21-års kalas!

Jag hade världens tur i år och fyllde på en fredag! En fredag som dessutom var en klämdag så jag kunde vara ledig från jobbet hela dagen lång. Bra start på dagen minst sagt! Och ännu bättre blev morgonen närJesper väckte mig med skönsång, paket och frukost ute på balkongen. Soligt, varmt och vacker!

 

 

Vi firade hemma hos mina föräldrar eftersom att vi bor så trångt i en två(som vi dessutom målar om i just nu) medan mina föräldrar har ett stort hus och nästan alla barn utflugna.Där finns plats! Större delen av släkten kom och firade. Mycket blommor, mat, presenter och bakelser dagen till ära.

 

 

Jag bjöd på världens godaste pastasallad med kyckling och fajitakryddning. Till det serverades guaccamole, andra goda röror samt massor av tacochips. Jag ska lägga ut recept på denna rätt vid senare tillfälle för den måste bara prövas( om ni inte redan gjort det vill säga). Så god! Och lättlagad dessutom.

 

 
 

Mamma lagade det mesta av maten och själv stod jag för efterrätten. Lemon-muffins toppade med antigen choklad eller vaniljfosting. Så.himla.goda!

 

 
 

När alla gäster åkt hem avslutade jag kvällen med en löprunda tillsammans med hunden, så skönt och fridfullt den känns att vara ensam i skogen efter ett sort kalas. Helt knäpptyst nästan. Så när som ett par fåglar som sjöng för mig och stora lysande fällt av sippor som vajade försiktigt i vinden. 

 
 

Jag är ju verkligen inte bra på det där med ”att bli äldre” Egentligen har jag haft lite åldersnoja varenda födelsedag efter 18 årsdagen. Så rädd att jag inte ska hinna allt jag vill göra! Rädd att livet bara ska rulla på, över och förbi mig medan jag står där (plötsligt hundra år) och undrar vad som egentligen hände. Är ni likadana? Nojiga och vill att tiden ska gå fort och sakta på en och samma gång? Eller är ni så där coola och bara ser ålder kliniskt och som endast ”en siffra”, en siffra som på inget sätt berättar något om vilka vi är. 

Kommentarer:

1 kompakt:

"hallådär, kompakt här. Snart är det mors dag och vi tycker att din mamma förtjänar något riktigt fint i present.Eller kanske vill du unna dig själv något extra fint? Just nu har vi en tävling på bloggen där du kan vinna ett smycke upp till 300kr. Det är enkelt att delta så kika gärna in ifall du är intresserad! Kramar från Kompakt!
http://kompakt.nu/2013/may/tavling-infor-morsdag-2.html

Ps. vi ber om ursäkt ifall du inte gillar sådana här kommentarer

Kommentera här: