Till havs

 

Vi har varit bortresta till skärgården hela långa helgen. Skönt så det förslår med grillunch, grillkväll, bastuflotte, blomsterplockning, trevlig sällskap och faktiskt en del badande(!). Jesper mamma fyllde 60 så vi passade på att åka iväg hela tjocka släkten och fira. Jag hade varken telefon eller dator i med mig och imorse glömde jag faktiskt att ta med telefonen till kontoret. Helt urgängorna liksom.( eller så är det sunt kanske? )

 

Vi bodde i världens mysigaste stuga allihopa med både tillgång till kanotuthyrning och fina grillplatser. Hit vill jag åka flera gånger!
 
 
Jag gick på upptäcksfärd bland stenblock och var både barfota och barbent. Första gången i år dessutom. Så himla himla skönt. När jag tänker på att gå barfota tänker jag på QuuenofKammebornia och när hon skrev att hon gått barfota inne på Ica. Jag både skrattar åt och beundrar den grejen! Den är en frihetskänsla att gå utan skor.
 
 

Jesper och jag sov i ett pyttelitet rum med två nittio sängar på var sida och sirligt blommiga tapeter. Sängarna sköt vi ihop på mitten och de blommiga tapeterna fotades av som minne. Urfina tycker jag.

 

 

 

På söndagen åkte vi till smultronstället, åt glass och firade morsdag! Åh min fina fina mamma. Vem är väl som hon. Jag vet att jag liknar henne till både utseende och sätt. Och jag älskar det! På tal om glass ville jag fira rejält och köpte bland det störta jag kunde hitta. Glass med chokladsås, mandarinklyftor, apelsin och chokladsås. Ska det vara så ska det liksom! Att jag sedan inte orkade äta mera än en tredje del är en annan sak. Mitt sötsug har verkligen minskat sen jag började löpträna. Skönt. Jag blir annars så himla trött av socker. När jag började jobba på kontor var jag så ovan vid ett stillasittande jobb att jag öste i mig både kaffe och socker under dagarna för att orka vara vaken. Skönt att den tiden är förbi.

Nåväl efter glass gick vi upp för Ramunderberget och tittade på utsikten. Jag skulle kunna bo här. Söderköping är en himla fin liten stad med sina mysiga caféer, hus i färgglad puts och med Götakanal tvärs igenom.  

 

 

Kommentarer:

1 Cornelia:

fantastiska miljöer :)

Svar: Blir du sugen på att åka dit du med? ;-)
your cup of tea

2 Dalkullan:

Å vad härligt! Och gott med en stor glass! Helt rätt, ska det va så ska det!

Svar: Precis! Underbar text om "himlen" idag inne hos dig förresten =)
your cup of tea

3 Victoria:

Önskar att min helg hade varit lika underbar som din verkade vara :) Själv fick jag slita och jobba på söndagen.

Svar: Usch det låter så där det... Hoppas det var givande på något sätt =)
your cup of tea

Kommentera här: