Det tar tid...

 
 
Ja det tar sin lilla tid att ställa om sin vardag. Jag är van vid tidiga mornar, nio-till fem arbete, laga all dagens mål själv och ha kvällar/helger då jag bestämmer helt över min egen tid. Vardagen ser lite annorlunda ut nu. 

Jag bor ju som sagt på internat under det här året jag studerar och jag trivs faktiskt hur bra som helt! Det känns som ett enda stort kollektiv där alla hjälps åt, där alla trivs och mår bra. Hittills får vi vart enda mål mat serverat av skolan, från frukost till kvällmacka. Vi blir verkligen bortskämda med vällagad mat och mycket fika. Den allra största omställningen har nog varit att hitta tillbaka till skolbänken. Det är trots all några år sedan jag tog studenten. Att studera eller att arbeta gräver helt olika krafter och framför allt olika rutiner. Men det går bra. De ämnen vi läser är alla så spännande och viktiga för oss och lärarna är så otroligt kompetenta att jag ser min plats i skolbänken som övervägande positiv mot att arbeta just nu. Jag trivs helt enkelt!

Kommentarer:

1 Signe:

Jag läser din text och en visa börjar sjunga i mitt huvud. En så viktig visa, av en mycket lokal förmåga som jag bara vill delge, med min vackra hemmamiljö i bakgrunden förståss. Kram

http://www.youtube.com/watch?v=OteXN8_fZdM

2 Cecilia Bergman:

Det låter riktigt härligt, lycka till med dina studier :0)

Svar: Tack så mycket! =)
Frökenfilantrop

3 Queen of Kammebornia:

Vad spännande det låter med det nya. Stora kramar till dig!

Svar: En kram till dig med =)
Frökenfilantrop

Kommentera här: