När korpenspelarna får leka med divition ett

Jag lyssnade på p1 sommarpratare Clara Lidström här om dagen, som ni vet och hon sa en sådan där riktigt bra smart sak som bara gick rakt in!

Hon sa: Bland det värsta jag vet är tjejer som säger. - " Det är mycket bättre/enklare att vara kompis med killar än tjejer. Det är liksom raka rör och inte massa skitsnack bakom ryggen". Sedan sa Clara till oss tjejer. -"Hur kan man skita sig själv i ansiktet så?".

Det fick mig att tänka. Jag hur kan man? Hur kan tjejer säga att de hellre är vän med killar framför just tjejer, sådana som de själva är. Så har jag aldrig sagt. Förvisso har jag killkompisar men det är för att de är justa, härliga och roliga PRECIS PÅ SAMMA SÄTT som mina kvinnliga vänner är! Något annat känns väl ändå puckat att säga. Att du som person skiter i raka rör och istället snackar skit bakom ryggen sitter väl inte i dina x & y kromosomer va? Det gör det i alla fall inte i mina.

Så jag kör raka rör nu poch säger, Hejja Clara!